UUED vedajad laevaliinidel

Parvlaevapiletid ja info Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu liinile saadaval www.praamid.ee, Triigi-Sõru, Sviby-Rohuküla ja Ruhnu liinidele www.veeteed.com.

Uus laev Muhumaa on Hiiumaa liinile tulekuks valmis (ajaleht Oma Saar)

 

Laupäeval toimus Norras Ålesundis Hiiumaa liinile tuleva laeva MS Muhumaa suurejooneline ristimistseremoonia. Laev jõuab liinile veel selle kuu jooksul.

“Super!” hõiskab Anne Keerd, laeva ristiema Marii ema. “Kui muhulased seda laeva näevad, on nad kindlasti uhked, et see esimene laev just Muhumaa nimeks sai! Ja on ju nii, et kui suurelt maalt tulema hakkad, on esimene asi, mis vastu tuleb, Muhu saar. Näe, hiidlased käivad ka mandrile läbi Muhu, jälle Muhumaa aitab!”

Kõige ülevam hetk igas mõttes on olla laeva kaptenisillas, kuhu tavaliselt pääsevad vähesed. Kapten Andrus Saat on ilmselgelt rahul ja õnnelik. Laev on esimesed katsetused edukalt läbinud. Kõigepealt tegi tehas oma katsetused ja eelmisel kolmapäeval toimus ametlik katsetus, mis kestis veidi üle ööpäeva. Kapteni sõnul mängiti läbi erinevaid kriisiolukordi, mis võiksid ette tulla. Laev käitus hästi ja üllatas isegi paljunäinud kapten Saati: “Laev pöörab ringi sisuliselt koha peal. See on küll enneolematu! Midagi taolist pole ma oma elus kogenud.”

Laevapere tehnilise personali suurus on 9 inimest: kaks meest sillas, kaks masinaruumis, neli tekil ja üks on selline universaal, keda võib kasutada nii sillas kui ka tekil. Teenindavat personali tuleb umbes sama palju. Kajutites on koikohti 19. “Üks laev on valmis, nüüd läheb mõte kohe järgmise peale,” ütles Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo Oma Saarele.

Küsimuse peale, miks otsustati esimesena ehitada uus laev hiidlaste tarbeks, vastas Leedo, et see otsus põhineb 16 aasta kogemusel. Arvesse on võetud kõike – uus laev kohalikke jääolusid enam ei karda ja poolemeetrise veelanguse tõttu liinilt ära jääma ei pea. Kui poleks tehtud seda esimest süvendamist, oleksid juba ka laid-tüüpi laevad täna seisnud. “Selliseid väga raskeid talvi on meie praktikas olnud varem kaks, minu mäletamist mööda 1996 ja 2003, aga kunagi olid ju kõik talved sellised,” rääkis Leedo. Ta lisas, et mäletab juhtumit, kui sõit mandrilt Hiiumaale kestis 36 tundi.

Leedo sõnul jõuab saarlaste tarbeks ehitatav uus laev käiku suvehooajaks. “Hea tunne on praegu nahavahel ikka küll,” tunnistas Vjatšeslav Leedo. “Kui ta [MS Muhumaa] veel lõpuks kohal on, siis saab igaüks kogeda seda suurt mahutavust, mugavust ja ilu, mida reisijatele pakutakse. Ka laeva juhitavus ja kogu tehnika on täiesti uus ajastu.”

Toivo Vaik, Tõnis Kipper

 
Get Adobe Flash player