UUED vedajad laevaliinidel

Parvlaevapiletid ja info Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu liinile saadaval www.praamid.ee, Triigi-Sõru, Sviby-Rohuküla ja Ruhnu liinidele www.veeteed.com.

Ümberehitused Rohuküla, Heltermaa, Virtsu ja Kuivastu sadamate ootealadel

 

Peatselt valmivate uute parvlaevade liiniletuleku ettevalmistamiseks algavad Rohuküla, Heltermaa, Virtsu ja Kuivastu sadamate ootealadel alates juunikuust suured ümberehitused, mis muudavad eeloleval suvel sadamaalas liiklemise ja parvlaevadele pealesõidu korda.

Sadamate valdaja AS Saarte Liinid arendusdirektori Peeter Oopkaupi sõnul on parvlaevasadamate ümberehitused pärast üheksa kuud väldanud vesiehitustöid jõudnud juuni alguseks sadamate ootealadeni kõigis neljas suuremas sadamas. „Paratamatult toovad niivõrd ulatuslikud ehitustööd kaasa suured muudatused sadamaala liiklusskeemides ja oluliselt kitsamad tingimused laeva väljumist ootavatele sõidukitele. Uute parvlaevade liinile toomiseks on aga hädavajalik need ümberehitustööd läbi viia ning sel ajal peavad sadamatesse ära mahtuma nii ehitajad kui reisijad. Vabandame ette ebamugavuste pärast, mis sellest tuleneda võivad,“ lausus Oopkaup.

Laevaliiklust opereeriva Väinamere Liinid OÜ juhataja Urmas Treiel ütles, et samaaegselt ehitustöödega peab olema tagatud ka parvlaevaliiklus senises mahus. „Reisijatele on oluline teada, et sadamaalal on sõidukite liiklemine ja ootamisvõimalused piiratud ja ooteradasid vähem, seetõttu võivad sadamatest väljaulatuvad järjekorrad pikeneda, mis ei tähenda aga, et ooteaeg laevale pääsuks pikeneb. Laevad võtavad ikka peale endises mahus sõidukeid ja laevale pealeminekul liigub järjekord sellevõrra kiiremini,“ selgitas Treiel.

AS Saarte Liinid ja Väinamere Liinid OÜ vabandavad reisijate ees võimalike ebamugavuste pärast ning paluvad reisijatel olla sadamates liiklemisel väga tähelepanelik. Senised harjunud liiklusskeemid ümberehitustööde ajal ei kehti ning hoolikalt tuleb jälgida ajutisi märgistusi ja turvatöötajate juhiseid.

„Eelolev suvi nõuab ühiseid jõupingutusi ja eelkõige vastastikust mõistmist nii sadamatevaldajalt, teenindajalt kui reisijatelt. Täname ette mõistva suhtumise eest ja palume varuda kannatust, kui sadamasse sõit nõuab veidi rohkem aega ja tähelepanu,“ ütles Treiel. „Soovitame võimalusel kindlasti osta valmis e-piletid, kuna see tagab kitsastes oludes sujuvama laevalepääsu ja välistab kassa külastamise vajaduse,“ lisas Treiel. Saarte Liinid ja Väinamere Liinid annavad koostöös parima, et laevaliiklus toimuks suuremate tõrgeteta.

Suurimaid muudatusi liikluskorralduses on ehitustööde perioodil oodata Rohuküla sadamas, kus laevad hakkavad alates juuni teisest nädalast väljuma Rohuküla vana sadamapaviljoni eest ning üldjärjekord koguneb mitmes reas. Uus bussipeatus kõigile bussiliinidele rajatakse ajutiselt kaldarambi kõrvale. Hiiumaalt saabuvad autod suunatakse Haapsalu poole ümber vana sadamahoone taga asuva kunagise hotellihoone. Reisijad saavad konkreetset teavet muudatuste kohta, jälgides vastavaid märgistusi sadamas – kõik sõidurajad ja suunad värvitakse asfaldile ning sõiduradade kohal olevatel raamkonsoolidel asuvad märgid muudetakse.

Ümberehitustööde valmimise planeeritud tähtaeg on Rohuküla ja Heltermaa sadamates hiljemalt 30. september 2009 ning Kuivastu ja Virtsu sadamates hiljemalt oktoobrikuu lõpp 2009.

Sügiseks valmib esimene AS Saaremaa Laevakompanii kolmest uuest parvlaevast, mis hakkab kurseerima Rohuküla-Heltermaa liinil. Uute laevade vastuvõtuks pikendatakse kaisid, ehitatakse uued kaldarambid ja muudetakse sadamate liikluskorraldust, samuti valmib Rohuküla uus sadamahoone. Kokku investeerib AS Saarte Liinid sadamatesse 451 miljonit krooni EL Ühtekuuluvusfondi vahendeid.

 
Get Adobe Flash player