UUED vedajad laevaliinidel

Parvlaevapiletid ja info Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu liinile saadaval www.praamid.ee, Triigi-Sõru, Sviby-Rohuküla ja Ruhnu liinidele www.veeteed.com.

Uus laeva hakkab tehases ilmet võtma

(ajaleht Oma Saar)

 

Saaremaa Laevakompanii novembris tehasest väljuva esimese uue parvlaeva ehitus Leedus on jõudnud niikaugele, et visuaalselt on juba võimalik aru saada, millised alused hakkavad tulevikus mandri ja saarte vahet reisijaid vedama.

Klaipedas Fiskerstrand BLRT tehases valmival esimesel uuel parvlaeval käib Saaremaa Laevakompanii laevaehituse projektijuhi Virgo Vinkeli sõnul kibe töö ning käsil on laeva erinevatest osadest kokkupanemine.

Keeruline värk

“Umbes 40% laevast on koos,” rääkis tihti Klaipedas laevaehituse juures viibiv Vinkel Oma Saarele. Laev koosneb 35 tükist, millest 15 on kokku pandud. Tükid, millest laev kokku pannakse, tehakse Vinkeli sõnul nii suured, kui kraanad tõsta jaksavad.

Kuna sarnaseid laevu pole enne palju ehitatud, nentis Vinkel, et töö ei ole just lihtsate killast. “Keeruline on ta selles mõttes, et eelmised laevad on olnud väiksemad.”

Samas teeb töö vähe lihtsamaks see, et laev koosneb kahest peaaegu identsest poolest. “Kui laev risti pooleks lõigata, siis on mõlemad pooled ühesugused,” rääkis projektijuht, viidates, et kui üks pool on koos, valmib teine juba veidi vähema vaevaga.

Teise laevaga on alustatud

Praegu Leedus ehitatav laev hakkab sõitma Hiiumaa ja mandri vahelisel liinil. Alustatud on ka teise laeva ehitust, mis hakkab kurseerima Kuivastu–Virtsu liinil. Vinkeli kinnitusel on teise laeva ehituseks tarvilik metall juba Klaipedasse kohale toodud ning nüüd alustatakse esimeste osade valmistamist.

Virgo Vinkel kinnitas, et kogu protsess kulgeb korrapäraselt ja mingeid tõrkeid ette tulnud ei ole. “Meie laevaehitajal on 100 aastat kogemust,” rääkis Vinkel, kes oli parasjagu pärast aastavahetust esimest korda teel Klaipedasse.

Lõpetatakse Norras

Kuigi praegu on laev Klaipedas, tehakse seal vaid metallitööd ehk siis pannakse kokku metallkonstruktsioon. Lisaks tõstetakse sisse peamasin ja paigaldatakse suuremad torud. Peale selle värvitakse laev Leedus ligi 90% ulatuses. Seejärel viiakse see puksiiride abiga Norrasse ning viimistletakse sealses tehases lõplikult.

Virgo Vinkeli sõnul on Norras toimuv lõppviimistlus isegi suurem töö kui Leedus tehtav. “See on nagu majaehitus – arvatakse, et kui raam on valmis, siis on enamik valmis. Tegelikult nii ei ole,” märkis projektijuht, kes sõna “lõppviimistlus” asemel pidas paremaks kasutada selle töö kohta terminit “väljaehitus”.

 
Get Adobe Flash player