UUED vedajad laevaliinidel

Parvlaevapiletid ja info Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu liinile saadaval www.praamid.ee, Triigi-Sõru, Sviby-Rohuküla ja Ruhnu liinidele www.veeteed.com.

Mudelkatsetused

Laevaehitaja Fiskerstrand BLRT AS valmistatud uute parvlaevade mudeli katsetused näitavad, et lähiaastatel liinile tulevad uued alused on mandri ja saarte vahel kurseerimiseks igati sobilikud.

Kuna hüdrodünaamilisest küljest on pelgalt jooniste põhjal raske väita, et üks või teine laev Väinamere madalates vetes ökonoomselt edasi liigub ja samas hästi jääd murrab, siis ehitati läinud aasta suvel Hamburgis asuvas mudelkatsetuste laboratooriumis puidust (suhtarvuga 1:12,5) pärislaeva koopia, rääkis Oma Saarele Saaremaa Laevakompanii laevaehituse projektijuht Virgo Vinkel, kelle sõnul on Hamburgi bassein üks Lääne-Euroopa suurimaid, sisaldades ka jääkatsetusbasseini.

300 meetrit pikas vabaveebasseinis kontrolliti laeva veetakistust ja sõukruvide tõukejõudu. Laeva liikumisel tekkivate lainete iseloomu järgi hinnati korpuse efektiivsust ning lainete erosiooni mõju kaldale ja kanalitele. Septembri alguses katsetati mudelit ka jääs. Jää paksus ja tugevus muudeti nn mudelskaalale sobivaks ning basseini modelleeriti Heltermaa kanal, et tulemused oleksid võimalikult lähedased reaalsusele.

Kuna katsetusteks vajati põhimõtteliselt vaid veealust osa, siis pealisehitust ei tehtud – tuuletakistus võeti arvestuslik. Mudeli pikkus on 7,4 meetrit, suurim laius 1,44 meetrit.

Pärast katsetuste edukat läbimist jätkati tegelemist tekiehituse ja seadmestiku joonistega. Mudelit kui asitõendit efektiivsest korpusest säilitati mõnda aega Hamburgis, kuid nüüd on see jõudnud Saaremaale ning valmis saama õppematerjaliks või atraktsiooniks, rääkis Vinkel. 

 
Get Adobe Flash player